18 pågrepet i Polen – mistanke om sabotasjeplaner
18 personer er pågrepet i Polen siden desember, mistenkt for å ha planlagt aksjoner på vegne av Russland og Belarus. En av dem skal ha vært involvert i en plan for å drepte Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj.
Ti av dem som er blitt pågrepet, var direkte involvert i å planlegge forskjellige typer sabotasje rundt om i Polen, sa innenriksminister Tomasz Siemoniak mandag.
Polske myndigheter har knyttet nylige ildspåsettelser eller forsøk på å starte branner til russisk-støttede agenter. Polske, belarusiske og ukrainske statsborgere er blant dem som har blitt pågrepet.
(NTB)
Artikkel kilde: NRK
Les hele artikkel her: Read More
